Două aeronave ale Flying Bulls, prezente la BIAS

0

Spectatorii vor avea șansa să experimenteze Red Bull Air Race World Championship cu ajutorul realității virtuale

Două dintre cele mai spectaculoase aeronave ale Flying Bulls vor putea fi văzute în acest week-end pe cer la Bucharest International Air Show. În plus, spectatorii vor avea parte și de o surpriză – vor putea experiementa un zbor cu avionul, la fel ca și piloții care concurează la Red Bull Air Race World Championship, cu ajutorul realității virtuale.

 

Experiență 10G cu Red Bull Air Race VR Set

 

Poate că vă gândiți că doar cei mai buni piloți din lume dispun de precizia, disciplina și îndemânarea necesare pentru a concura în Red Bull Air Race World Championship.

Dar asta nu înseamnă că nu putem să ne punem în locul lor, fie și din confortul unui fotoliu. Cu Red Bull Air Race VR Set și oamenii obișnuiți pot experimenta un tur rapid, intens, poate chiar un pic amețitor, pe unul dintre cele patru trasee din campionatul mondial – Ascot, Las Vegas, Spielberg și Budapesta.

Traseele au fost scanate cu tehnologie 3D LiDar, s-a făcut uz de imagini din staelit și telemetrie din zborurile din competiție, tocmai pentru a le oferi fanilor Red Bull Air Race o experiență cât mai apropiată de cea a piloților, care ajung în timpul competiției la o forță de până la 10 G.

Dacă doriți să aveți parte de adrenalină, vă place să zburați și credeți ca faceți față forței gravitaționale, atunci vă așteptăm la cortul Red Bull din zona spectatorilor.

Puneți-vă centura de siguranță și bucurați-vă la maxim de cursă!

 

Despre B-25J MITCHELL

Cu înfățișarea sa retro, Mitchell-ul de un argintiu scăpărător reprezintă o atracție deosebită, chiar și în valoroasa colecție Flying Bulls. Construit în Kansas City, în 1945, a împărtășit norocul Corsair-ului de a nu fi trebuit să participe la razboi. A fost folosit, în schimb, ca platformă electronică de testare. Mai tarziu, a fost transportat la Baza Aeriana Davis Arizona, un cimitir de avioane, unde a fost pus la pastrare. A fost intretinut in conditii bune, iar, in anii ’70, a fost achiztionat de o companie de pompieri pentru a fi folosit la stingerea din aer a incendiilor. Nu a mai ajuns sa fie utilizat in acest fel, traseul sau trecand, in 1980, pe la un club de zbor din Kansas City care l-a rebotezat Fantoma Fairfax. Zborurile au continuat pana in 1994, cand a intrat in atentia si, apoi, in proprietatea lui Sigi Angerer, cel care avea sa devina pilotul sef al Flying Bulls. In colectia care cuprindea deja Corsair-ul, T-28B-ul si modelul Gruman Widgeon, un B-25 ar fi fost o atractie noua . Mai inainte, avea, insa, nevoie sa fie pus la punct. A trecut printr-o revizie completa in Statele Unite, a fost restaurat si convertit intr-o varianta civila, cu un interior comfortabil. Pana in septembrie 1997, lucrarile s-au incheiat si Mitchell-ul era pregatit sa zboare spre Europa, peste Atlanticul de Nord. La inceputul lui 2001, aeronava a fost mutata la Aeroportul din Salzburg. Acum, avionul incanta cu frumoasa lui linie, functionand ca model pentru fotografii sau zburand la spectacolele aeriene. 

B-25J Mitchell va fi pilotat de catre Hans Pallaske & Frederic Handelmann / copilot (technician) Warren Varney.

Mai multe informatii despre aeronava sunt disponibile aici.

Mai multe informatii despre piloti sunt disponibile aici.

 

Despre CHANCE VOUGHT F4U-4 „CORSAIR”

La fel ca în cazul brand-urilor de mașini, toți producătorii majori de ceasuri creează o capodoperă – un produs de vază care este asociat cu respectiva companie. De cele mai multe ori, aceste rarități sunt vânate de colecționari și sunt foarte scumpe. Pentru a atinge acest nivel de perfecționism, e nevoie de precizie în dezvoltarea și procesarea acestor produse. Este imposibil să faci rabat la producție sau materiale. În ceea ce privește aeronavele, mai ales cele de război, Corsair este un nume ce face orice pasionat să tresară. În prezent, doar patru modele produse de Chance Vought Aircraft Inc. pot fi văzute pe cerul din Europa. În total există în jur de 15 avioane Corsair în toată lumea.

Cel pilotat de Flying Bulls are o istorie lungă: a fost unul dintre cele 12.500 livrate către Marina Militară a SUA în 1945, dar nu avut parte de acțiune. După câțiva ani, a fost transferat în Honduras, America Latină, unde a rămas activ până în 1965. Apoi, un milionar texan l-a achiziționat și recondiționat în State, zburând cu el destul de rar. În 1990, americanul l-a vândut lui Sigi Angerer, fostul pilot-șef al Flying Bulls, care, în acel moment, se afla în căutare de avioane vechi, strict din interes personal. După un proces care a necesitat multă răbdare și tact, cei doi au reușit să ajungă la un numitor comun în privința prețului, așa că Anger a adus avionul Corsair în Austria.

 

Misiunea avionului Corsair deținut de Flying Bulls este mult mai pașnică în prezent, acesta fiind una dintre marile atracții de la Hangar-7 și de la spectacolele aeriene din toată Europa.

CHANCE VOUGHT F4U-4 „CORSAIR” va fi pilotat de catre Eric Goujon.

Mai multe informații despre aeronovă sunt disponibile aici.

Mai multe informații despre pilot sunt disponibile aici.

 

Avioanele Flying Bulls pot fi văzute la BIAS la orele 11.00, 13.00, 16.30 și 18.00.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează