Cum conectăm școala la subiectele socialmente vii?

0

Ești implicat activ în educație? Te invităm pe 25 noiembrie, la 13.30, la Hanul lui Manuc, să răspundem participativ la această întrebare!

Anunt conf. multi-stakeholder Prof21
“Criza educației”, des evocată, este în mare parte datorată capacității reduse a școlii de a se conecta la subiectele care preocupă societatea. Care trebuie să fie contribuția României la criza refugiaților din Orientul Mijlociu? Să exploatăm sau nu zăcămintele de aur de la Roșia Montană? Dar gazele de șist? Autorizăm culturile de plante modificate genetic în țara nostră? Cine și până unde este responsabil de catastrofa de la Colectiv? Actualitatea aduce sistematic în spațiul public astfel de întrebări. Dar de fiecare dată când acestea apar, școala tinde să rămână mută.

De ce evită sistemul formal de educație subiectele socialmente vii? Pentru că un principiu fundamental, care stă la baza oricărui sistem modern de educație, cere școlii să mențină o poziție neutră în fața pluralității intereselor și punctelor de vedere. Ori, aceste subiectele sunt “vii” tocmai pentru că societatea le chestionează și le percepe diferit, ele implicând valori divergente, stârnind emoții și controverse. Aducerea lor în școală reprezintă în mod evident o chestiune sensibilă.

Dar pentru a satisface principiul neutralității trebuie să adoptăm politica struțului? Bineînțeles, nu construim o școală modernă dacă susținem luările de poziție partizane, dar nici dacă băgăm capul în nisip și așteptăm ca subiectele vii să se stingă. De aceea, Comunitatea Prof21 promovează un profesor căruia “îi pasă”, deopotrivă un educator implicat și un cetățean responsabil. Acest tip de profesor nu așteaptă ca subiectele care animă spațiul public să dispară din actualitate.

În același timp, pentru profesorii “cu atitudine”, implicați și responsabili, tratarea în școală a subiectelor socialmente vii trebuie să devină “o artă”. Ei trebuie să arate deschidere de spirit față de complexitatea problemelor, diversitatea valorilor și pluralitatea intereselor, dar, în același timp, evitând cu finețe argumentele dogmatice și opiniile gata fabricate, care apar inevitabil când actualitatea agită spațiul public.

Vă invităm să identificăm împreună metode eficiente de abordare și adresare a chestiunilor socialemente vii într-un context participativ de dezbatere. La evenimentul Prof21 organizat în data de 25 noiembrie 2015 vor fi invitați aproximativ 120 de participanți printre care: reprezentanți ai diferitelor rețele educaționale (Cluburile IMPACT, Comunitatea Civitas de educație non-formală, Teach for Romania, Restart în Educație, Școli verzi, Zburd, Teachers’ Academy etc.), profesori activi, experți din agenții, reprezentanți ai diferitelor ministere și ONG-iști cu experiență în educația nonformală.

Iată agenda pe care v-o propunem:

13.30 – 14.00 Înregistrarea participanților (bufet)
14.00 – 14.30 Comunitatea Prof21 se prezintă
14.30 – 16.30 Caruselul Prof21: Cum implicăm școala în chestiunile socialmente vii?
16.30 – 17.30 Concluzii și următorii pași
17.30 – 18.30 Networking (gustare de seară)

Pentru înscriere, trimite-ne un scurt mesaj de prezentare pe adresa training@fdsc.ro până pe 20.11.2015!
Vă așteptăm!
Echipa Prof21

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează