Concluziile dezbaterilor din cadrul Forumului Healthcare Connections, prima editie

0

GSK Consumer Healthcare inițiază platforma de comunicare “Healthcare Connections” cu scopul de a identifica și pune în practică soluții pentru îmbunătățirea sănătății românilor.

Razvan Iordache (Google Romania)- healthcare_connections

GSK Consumer Healthcare a organizat joi, 5 februarie, prima ediție a evenimentului „Healthcare Connections” – Educație pentru sănătate în România: parteneriate strategice între Guvern, mediul de afaceri și organizațiile neguvernamentale. Această inițiativă are ca scop crearea unei platforme de comunicare prin care persoane cheie din instituții publice, domeniul privat și ONG-uri să abordeze subiecte actuale și de interes din domeniul sănătății, să analizeze exemple de bune practici, să identifice soluţii și, în final, să le implementeze pentru a îmbunătăți calitatea vieții românilor.

Forumul Healthcare Connections reprezintă primul pas al drumului spre o mai bună sănătate a populației, prin efortul de a aduce la aceeași masă jucători cheie care pot avea o contribuție majoră în acest domeniu, care pot împărtăși cunoștințe relevante, experiențe practice de la nivel local și pot avea o participare constructivă în dezbatere. Au avut loc discuţii interesante despre nevoia de educație în sănătate și modul prin care putem să abordăm concret problemele din această zonă, prin intermediul parteneriatelor.

Discuțiile purtate de invitații care au luat cuvântul în cele două sesiuni au evidențiat câteva aspecte majore, precum importanța sănătății în stabilitatea economică a unei țări și receptivitatea crescută a tinerilor şi rolul lor în campaniile educaționale. Am înțeles că avem nevoie să ne adaptăm mereu mediului, să livrăm informații utile și necesare românilor, la momentul şi în locurile în care ei caută informaţii și că auto-diagnosticarea este o tendință din ce în ce mai evidentă în România. Prin parteneriate solide, putem aduce o contribuție de impact pentru o mai bună sănătate a românilor și cred că toți cei prezenți la eveniment au arătat angajamentul către acest obiectiv”- Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România & Țările Adriatice.

Subiectele dezbătute s-au concentrat atât pe problemele existente, cât și pe proiectele de succes din domeniul sănătății din România și Europa.

  • Un sistem de sănătate eficient înseamnă o economie solidă: o populație sănătoasă contribuie la bunăstarea economiei
  • În 2014, românii au realizat 550 de milioane de căutări pe Google despre sănătate. În topul tuturor căutărilor de anul trecut, subiectele legate de sănătate au ocupat locul II, acest domeniu preocupându-i pe români mai mult decât alte subiecte din top, precum Economie și Finanțe (locul III) sau Frumusețe și Îngrijire Personală.
  • 58% din căutarile despre subiecte de sănătate au fost legate de boli și îngrijorări privind simptome, în timp ce abia 26% s-au referit la serviciile pentru sănătate.
  • Nevoia unui sistem de sănătate bine pus la punct a fost evidențiată de statisticile prezentate de către reprezentantul PricewaterhouseCoopers (PwC) România. Dacă în 2014 se estima că piața globală a serviciilor medicale urma să ajungă la 1 trilion de dolari americani, pentru 2017 se consideră că suma ar urma să crească la 1.7 trilioane de dolari americani.
  • În studiul Euro Health Consumer Index despre sistemele medicale naționale din Europa, realizat în 2014, România a ocupat penultimul loc din cele 36 de poziții ale clasamentului cu un total de 453 de puncte din 1.000.
  • În acest moment, conform statisticilor legate de nivelul de sănătate orală din țara noastră, aproape 80% dintre români se confruntă cu afecțiuni ale cavității orale care, dacă sunt ignorate, pot duce la apariția unor probleme generale de sănătate. (sursă: Zâmbește România, 2013)
  • În România, studiile recente prezentate de „Salvați Copiii” arată o serie de statistici dramatice. Un copil cu vârstă de până în 5 ani moare la fiecare 4 ore, din cauze care pot fi prevenite.

Vorbitorii primei ediții a „Healthcare Connections” au fost Helen Tomlinson – General Manager GSK Consumer Healthcare România & Țările Adriatice, Cristina Horia – Director Executiv Fundația Sensiblu, Răzvan Iordache – Industry Analyst Google, Mihaela Scărlătescu – PricewaterhouseCoopers, Fady Chreih – CEO Regina Maria, Katie Rizvi – Founder Little People și Gabriela Alexandrescu – Președinte Executiv „Salvați Copiii”.

Healthcare_Connections

Despre GSK Consumer Healthcare

GSK Consumer Healthcare, parte din grupul GSK, este una dintre cele mai mari companii din domeniul produselor pentru îngrijirea sănătății. Obiectivul nostru este să devenim cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazată pe știință și valori – o organizație unică ce combină rigoarea, expertiza științifică și resursele farmaceutice cu insight-urile despre consumator, dinamismul pieței și concentrarea asupra brandurilor, specifice domeniului FMCG.

În România, portofoliul GSK Consumer Healthcare cuprinde produse de îngrijire a sănătății în două categorii: igienă orală – cu mărci mondiale de renume, precum Aquafresh®, Sensodyne®, Prosmalț®,  Parodontax®, Corega®, Corsodyl® – și wellness cu produse precum Coldrex®, ParaSinus®, Cetebe®, Panadol®, NiQuitIn®.

Ne angajăm să contribuim la îmbunătățirea sănătății românilor prin proiecte de educare continuă. Am demarat campanii educaționale pe termen lung, ca răspuns la statisticile negative privind sănătatea populației, precum Zâmbește România și am dezvoltat parteneriate strategice cu ONG-uri pentru a răspunde provocărilor și nevoilor de sănătate a comunităților locale.

Punând în centrul activităţii zilnice valori precum Consumatorul pe Primul Loc și Respect pentru Oameni, angajații GSK Consumer Healthcare au oportunitatea de a susține comunitățile locale în cadrul programelor derulate în grupul GSK. În 2014, în urma unui sondaj care a inclus 28 de companii din România, GSK Consumer Healthcare a primit titlul de Cel mai Bun Angajator (la categoria sub 250 de angajați) cu un scor de motivație a angajaților de 84%, peste media națională (de 62%).

Pentru mai multe informații, accesați www.gsk.ro.

Află mai multe despre campania educațională Zâmbește România pe www.zambesteromania.ro

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează