Ce aleg românii să studieze în străinătate

0

Conform UNESCO Higher Education Statistics, în 2009 peste 22.000 de români erau plecați la studii in străinatate, în creștere cu 52% față de 2001. Previziunile pentru 2010 și 2011 indică numere în creștere pentru aceștia, din cauza faptului că tot mai mulți tineri devin conștienți de numeroasele avantaje ale studiului în alte țări. Romanian International University Fair vine în ajutorul acestora în fiecare an prin facilitarea contactului direct cu reprezentanți ai universităților internaționale și expunerea unei ample oferte educaționale. Miercuri, 12.10.2011, la ora 18.30 află și tu cum ai putea fi unul dintre vizitatorii de top ai celui mai mare targ internațional de universități desfășurat pe 22-23 octombrie la București și pe 25 octombrie la Cluj, printr-o intervenție LIVE la vokle.com

Așa cum cele opt ediții anterioare de RIUF au arătat, primele 5 destinații de studii în străinătate sunt: Franța, Germania, Italia, SUA și Ungaria, cu numere în scădere pentru Franța și Germania și numere în creștere pentru Italia, care va deveni, conform previziunilor statistice, destinația preferată de români în 2011. Se mai întâmplă și alte schimbări la vârf, se așteaptă ca Marea Britanie și Spania să depaășească anul acesta SUA și Ungaria în top 5 universități preferate de studenții români. Creșterea acestora în ultimii ani în detrimentul SUA și vecinilor din vest poate fi datorată intrării României în Uniunea Europeană, când au scazut și taxele pentru studenții români. Conform statisticilor RIUF, peste 60% dintre vizitatorii târgului sunt interesați de studiile în Marea Britanie, și 30% de studii în România.

Danemarca de asemenea a cunoscut o creștere semnificativă în 2009, ajungând să găzduiască 332 de studenți români prezenți acolo în comparație cu cei 66 din 2008. Grecia, Norvegia și Olanda sunt următoarele țări în top, însă se așteaptă ca distribuțiile să se schimbe o dată cu schimbarea taxelor pentru studii în Marea Britanie, elevii orientându-se spre facultăți cu taxe mai accesibile. În top 25 sunt prezente și țări îndepărtate precum Japonia și Australia, în care au plecat 101, respectiv 56 de elevi in 2009.

În 2011, programele cele mai cautate de studenții români au fost în Tehnologie și Computer Science, Business, Management și Finanțe, Design, Studii Sociale și Marketing și Publicitate.

Dacă te gândești să pleci să studiezi în străinătate, fie că vrei să urmezi un ciclu de licență, un master sau un MBA, trebuie să treci Ediția de toamnă RIUF 2011 în agenda ta. Se desfășoara pe 22-23 octombrie la București la Sala Palatului și pe 25 octombrie la Cluj la Casa de Cultura a Studenților. Aici vor fi prezenți reprezentanți ai universităților internaționale de top care îți pot oferi răspunsuri personalizate la întrebările tale privind studiul la facultățile lor, programul care ți s-ar potrivi cel mai bine sau alte întrebări specifice.

Pentru lista completă a expozanților prezenți la RIUF și mai multe detalii, accesează www.riuf.ro.

Partener național: Samsung

Partener: Coca-Cola Hellenic

Partenerii media ai RIUF sunt: 9 AM, Ambition, Autenticpromotion.ro, Best Resource, Bucharest-guide.ro, Calendarevenimente.ro,  Cariere, Cariere Online, Decat o revista, Ejobs, Evenimente Studentesti, Ghimpele Ploiestean, Goingout.ro, Grupul de presa Semnal , Hipo, IQads, Jurnaldebucuresti.com, Lumebuna.ro, Metropotam, Observatorul Cultural, Oglinda Literara, Onlinestudent.ro, Portal HR, Port.ro, Raluk.ro, Republicanul, Romania Libera, Romania Pozitiva, Saptamana Giurgiuveana, Sapte Seri, Studentie.ro, Vinsieu.ro, Wall-Street, Youmago, Ziare.com.

Parteneri institutionali: British Council, Campus France, DAAD, RATB, Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului .

Parteneri ONG: AIESEC, Fundatia Dinu Patriciu, GRASP, LSRS, VIP

Facebook

Despre autor

avatar

EDUCATIVA este un grup de întreprinderi sociale (organizații non-guvernamentale și companii) ce oferă tinerilor români oportunități de dezvoltare personală și profesională printr-o gamă largă de proiecte și servicii educaționale. Principalele proiecte marca EDUCATIVA sunt: RIUF – Romanian International University Fair, cel mai mare târg de universităţi din România; EDMUNDO – serviciul gratuit de consiliere pentru studii în străinătate; UNIVERSALIO – serviciu de consiliere pentru orice universitate din lume în limba engleză, franceză și germană; REVIRO– oferă oportunități de carieră interesante și atractive tinerilor români cu experiență academică și/sau profesională în străinătate.

Comentează