Câștigătorii competiției de afaceri sociale NESsT și UniCredit

0

UniCredit și NESsT susțin trei afaceri sociale din România cu 50.000 de euro

București, 2 octombrie 2018 – Fundația NESsT România, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Services, premiază câștigătorii competiţiei „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”.

Cei trei câștigători ai unor granturi în valoare de 15.000 de euro fiecare sunt:

  • Asociația Curtea Culorilor un atelier de brânzeturi care produce 11 sortimente diferite, după rețete italiene: sârbova, tomasar, tondello, caciotta, caciotta cu arome (piper/chilli/chimen), ricotta proaspătă, la cuptor, maturată și strachino. Scopul asociației este de a oferi o locuință, formare umană, culturală și profesională unor tinere fără familie.

  • Brutăria MamaPan – o brutărie care produce pâine cu maia și patiserie artizanală sănătoase (fără drojdie industrială, din făină neaditivată, fără conservanți, aditivi, potențiatori de gust), precum și pâine și patiserie adaptată unor diete speciale (dietă fără gluten, dietă fără zahăr). Afacerea oferă calificare și locuri de muncă pentru femei din grupuri vulnerabile economic și socio-profesional, mame care își cresc singure copiii, femei aparținând etniei rome, care nu au avut acces la educație sau au abandonat timpuriu școala și care se află în situații de viață dificile.

  • Cosânzeanao afacere socială care produce seturi creative de cusut pe lemn și obiecte decorative cusute manual pe lemn. Misiunea organizației este de a-i inspira pe oamenii de la oraș să păstreze obiceiul cusutului și, în același timp, să creeze locuri de muncă demne la sat, în  special pentru mamele șomere de lungă durată.

În plus, Brutăria MamaPan a primit un premiu suplimentar de 5.000 de euro, în cadrul inițiativei „Your Choice, Your Project”, prin care angajații grupului UniCredit au votat afacerea socială favorită.

Maurizio Beretta, Chairman Fundația UniCredit, declară: ”Ne bucurăm să premiem acești trei câștigători care au demonstrat, prin soluțiile de business pe care le-au prezentat, contribuția lor la integrarea socială și economică a unor categorii defavorizate. Fiecare dintre ei are planuri valoroase de creștere a performanței și a impactului social și suntem încântați să-i putem susține în acest demers.”

Pe lângă granturile primite, cele trei afaceri sociale vor beneficia și de sprijin de tip incubare de afaceri și mentorat de la specialiști din cadrul NESsT și UniCredit, timp de 1 an.

Marco Cravario, Deputy CEO UniCredit Bank, explică implicarea băncii în program: „Organizăm deja de șase ani această competiție de afaceri sociale împreună cu NESsT. Motivul pentru care continuăm este că, după acest timp în care am avut ocazia să vedem afaceri sociale dezvoltându-se, avem încredere în potențialul crescut al acestor antreprenori de a genera valoare în comunități și de a susține economia locală.

Cei trei câștigători au fost selectați de o comisie de investiție formată din reprezentanți ai grupului UniCredit, reprezentanți ai mediului de business și ai Fundației NESsT. Criteriile care au stat la baza selecției sunt: afacerea să fie înregistrată legal și să aibă sediul în România, să dovedească faptul că aceasta este motivată de rezolvarea unei probleme sociale și că are un scop social, să se afle într-una dintre etapele următoare de dezvoltare – faza de validare a modelului de business, faza de pre-scalare sau faza de scalare, experiența echipei de management, viziunea și abilitățile de business ale antreprenorului, impactul social, modelul de business și potențialul de dezvoltare.

Girolamo Antonucci, Branch Manager al UniCredit Services România, adaugă: „Angajații grupului au fost încântați să contribuie și în acest an la selectarea afacerii câștigătoare a premiului suplimentar de 5.000 de euro prin inițiativa <<Your Choice, Your Project>>. Peste 340 de persoane din grup s-au implicat în procesul de selecție și ne-au demonstrat încă o dată că aceste cauze sociale îi motivează și pe ei să acționeze.”

În program s-au înscris 27 de afaceri sociale, înființate și conduse de ONG-uri (asociații, fundații), cooperative sau diferite tipuri de entități comerciale (PFA, SRL, II) care urmăresc rezolvarea unei probleme sociale.

Mai multe informaţii despre program puteți găsi la adresa: https://www.nesst.org/programul-nesst-unicredit

Parteneri

Programul pentru sprijinirea afacerilor sociale din România este realizat în cadrul proiectului ”Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România” în colaborare cu UniCredit Foundation, UniCredit Bank și UniCredit Services.

Despre NESsT:

NESsT creează oportunități de angajare și venituri sustenabile pentru persoanele excluse de pe piața muncii, prin sprijinirea antreprenorilor cu investiții financiare, oferirea de asistență tehnică pentru dezvoltarea afacerii și acces la capital social.

NESsT se adresează comunităților care se confruntă cu probleme legate de izolare, discriminare, educație deficitară, abilități de lucru inadecvate, având impact în rândul persoanelor marginalizate, cum ar fi tineri sau femei în situații de risc, minorități etnice, imigranți, refugiați, artizani și fermieri. NESsT, prin asumarea rolului de pionier în domeniul dezvoltării afacerilor sociale, efectuează cercetări extinse în domeniu, diseminează numeroase publicații de bune practici și organizează evenimente cu acoperire națională pentru întreprinderi sociale. www.nesst.org

Despre Fundația UniCredit:

Fundația UniCredit este o fundație corporativă non-profit, care servește angajamentului Grupului de a promova un set de principii bine structurate, care sunt baza identității sale corporative. Fundația UniCredit este în totalitate finanțată de către grup și este o identitate independentă legal, cu un Consiliu Director.

Fundația UniCredit este implicată în promovarea unei culturi filatropice corporate moderne, precum și a angajamentului civil, donațiilor, muncii voluntare și este, de asemenea, implicată în susținerea celor mai talentați studenți și cercetători din domeniile economic și financiar. Fundația oferă o punte de legătură între angajații UniCredit – care sunt interesați și dornici să-și direcționeze energia și abilitățile în implicarea socială la nivel personal – și nevoile comunităților pe care le vizăm.

www.unicreditfoundation.org

Despre UniCredit Bank:

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest-, central- şi est-europeană bazei sale de 26 de milioane de clienți. UniCredit pune la dispozitia clientilor sai atat expertiză locală, cât și internațională, oferindu-le acces de neegalat la bănci de top în 14 piețe principale: Italia, Germania, Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Turcia. Bazandu-se pe o rețea internațională de sucursale și filiale, UniCredit deservește clienți în alte 18 țări din întreaga lume.

Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

Despre UniCredit Services:

UniCredit Services – parte a grupului UniCredit – este o companie de servicii la nivel global dedicată furnizării de servicii în sectoarele de Tehnologie a Informației și Comunicațiilor (ICT), Back Office și Middle Office, Real Estate, Securitate și Achiziții.

Este una dintre primele companii de acest tip create la nivel european, având ca scop consolidarea și reorganizarea activităților operaționale necesare pentru funcționarea corectă a activității Grupului bazându-se pe o livrare mai flexibilă și un timp de răspuns îmbunătățit.

Compania include aproximativ 10.000 de angajați și activități în 11 țări: Austria, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Slovacia, Ungaria, USA (New York) și Singapore.

Competiţia „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”, organizată de NESsT România, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Services, și-a desemnat câștigătorii ediției 2018.

Aceștia sunt:

  1. Asociația Curtea Culorilor

Despre afacere

Asociatia “Curtea Culorilor” deține un atelier de brânzeturi care produce 11 sortimente diferite, după rețete italiene: sârbova, tomasar, tondello, caciotta, caciotta cu arome (piper/chilli/chimen), ricotta proaspătă, la cuptor, maturată și strachino. Suplimentar, mai produc și o gamă de unt și iaurt. Produsele sunt realizate din lapte de vacă folosind un cheag natural de vițel sau vegetal și prin adăugarea unor fermenți din iaurt. Atelierul de brânzeturi este autorizat din luna martie 2015, iar în prezent profitul este folosit pentru susținerea beneficiarelor asociației.

Impact Social

Asociația a fost înființată în februarie 2011, cu scopul de a oferi o locuință, formare umană, culturală și profesională unor tinere fără familie. Sediul lor este în Sârbova, un sat situat la 34 km de Timișoara. Aceasta oferă servicii sociale de găzduire prin intermediul microfermei sociale, unde beneficiarelor le este creată oportunitatea de a-și dezvolta deprinderi de viață independentă într-un ambient de familie.

În prezent, asociația susține două beneficiare (cazare, servicii de suport și implicare în atelierul de brânzeturi), iar din acest an mai au patru locuri disponibile. Beneficiarii indirecți ai proiectului sunt clienții atelierului de brânzeturi, care pot achiziționa la un preț accesibil un produs de o calitate superioară, dificil de găsit pe piața din România.

De la înființare, au beneficiat de activitatea socială a organizației un număr de aproximativ 200 persoane – organizația a dezvoltat și un cabinet medical social, organizează tabere de vară pentru copii și vizite educaționale la atelierul de brânzeturi.

Planuri de dezvoltare

Pentru următorii 5 ani, asociația și-a propus 1) creșterea numărului de beneficiari susținuți și implicați în activitatea atelierului de brânzeturi și 2) dezvoltarea afacerii și implicit creșterea producției și a vânzărilor prin achiziționarea unui food-truck mobil, care va fi finanțat parțial prin intermediului grantului câștigat în această competiție de afaceri sociale.

  1. Brutăria MamaPan

Despre afacere

Brutăria MamaPan produce pâine cu maia și patiserie artizanală sănătoase (fără drojdie industrială, din făină neaditivată, fără conservanți, aditivi, potențiatori de gust), precum și pâine și patiserie adaptate unor diete speciale (dietă fără gluten, dietă fără zahăr).

Impact Social

Brutăria MamaPan din București a fost înființată pentru a oferi calificare și locuri de muncă pentru femei din grupuri vulnerabile economic și socio-profesional, mame care își cresc singure copiii, femei aparținând etniei rome, care nu au avut acces la educație sau au abandonat timpuriu școala și care se află în situații dificile de viață.

În acest moment, în brutărie sunt angajate șapte femei în situații de vulnerabilitate (șase brutărese și o șoferiță distribuitoare). Mamele angajate în brutărie beneficiază de un loc de muncă cu forme legale, cu condiții de lucru și salariu decente, perfecționare gratuită la locul de muncă și posibilitatea de a avansa.

Persoanele sprijinite de brutăria MamaPan sunt mame singure, mame cu mai mult de doi copii în intreținere, inclusiv femei de etnie romă. 14 mame singure au beneficiat de un curs gratuit de calificare în meseria de brutar, obținând o diplomă autorizată, iar 15 femei mame singure/mame cu mai mult de doi copii au fost angajate în cadrul brutăriei, de la înființare și până în prezent.

Planuri de dezvoltare

Organizația și-a propus pe termen mediu să stabilizeze și să crească afacerea socială, prin îmbunătățirea condițiilor de lucru, eficientizarea producției, creșterea vânzărilor și optimizarea costurilor. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat, au nevoie de resurse pentru relocare și deschiderea unui punct de vânzare propriu în același spațiu cu unitatea de producție, achiziționarea echipamentelor necesare (cuptor pentru patiserie, feliator, cameră frigorifică) și angajarea unor oameni pe vânzări. 

  1. Cosânzeana

Despre afacere

Cosânzeana este o afacere socială cu sediul în Aninoasa, Dâmbovița, care produce seturi creative de cusut pe lemn și obiecte decorative cusute manual pe lemn. Produsele făcute în atelier sunt o inovație pe piața românească prin suportul oferit pentru cusut. Piesa de bază a setului o reprezintă un disc de placaj de fag perforat pe care este mult mai ușor să coși decât pe pânză. De asemenea, piesele au un design care contribuie la reinventarea tradiției cusutului. 

Impact Social

Misiunea organizației este de a-i inspira pe oamenii de la oraș să păstreze obiceiul cusutului și, în același timp, să creeze locuri de muncă demne la sat, în  special pentru mamele șomere de lungă durată.

Beneficiarii principali ai afacerii sunt mamele șomere de lungă durată – angajați și colaboratori – cărora li se oferă un program de lucru personalizat, în așa fel încât acestea să-și găsească un echilibru și să contribuie financiar la bunăstarea familiei.

De la înființare, Cosânzeana a avut doi angajați permanenți din categoria vulnerabilă menționată, iar în sezon au avut un angajat temporar și 15 colaboratori formați în decursul a 18 luni.

Planuri de dezvoltare

Strategia de creștere a afacerii include deschiderea unui punct de lucru în București, prin închirierea sau achiziționarea unui sediu, derularea unor noi campanii de vânzări, lansarea unor noi colecții, respectiv angajarea a încă două persoane.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează