Carrefour România lansează DUMINICA VERDE – o zi pe săptămână dedicată obiceiurilor de consum responsabil

0

Carrefour extinde programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și propune românilor o nouă tradiție: DUMINICA VERDE, ziua în care dezvoltăm obiceiuri mai bune.

Odată cu DUMINICA VERDE, Carrefour propune consumatorilor să introducă în viața de zi cu zi obiceiuri de consum responsabil – reciclarea ambalajelor, reducerea consumului de materiale greu reciclabile, refolosirea recipientelor și încurajarea comportamentului responsabil față de mediu.

  • Pentru a susține tradiția DUMINICA VERDE, duminică, 27 octombrie, Carrefour lansează două noi inițiative: introducerea pungii 100% biodegradabile la raioanele de fructe-legume, măcelărie și pește și colectarea uleiului folosit, oferind la schimb ulei proaspăt.

BUCUREȘTI – 24 octombrie 2019. Carrefour România lansează Duminica Verde și propune românilor o nouă tradiție în zilele de duminică: un consum responsabil de resurse, bazat pe reducere, refolosire și reciclare. Pentru ca tot mai mulți consumatori să deprindă acest obicei, Carrefour va comunica în fiecare zi de duminică, până la finalul anului, acțiuni concrete și modele care sprijină și inspiră clienții în acest demers.

Credem în forța noastră de schimbare, dar și în responsabilitatea cu care vine aceasta. De aceea, ne luăm angajamentul ca, până la finalul anului, toată comunicarea Carrefour din zilele de duminică să vorbească despre cum putem folosi mai responsabil plasticul și alte resurse, dar și să ofere inspirație în acest sens. Ne dorim să creăm o nouă tradiție, prin care să transformăm consumul responsabil de resurse într-un obicei zilnic, pe termen lung”, a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.

Duminica VERDE, parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic, este o inițiativă prin care Carrefour va încuraja un consum responsabil de resurse în fiecare duminică, prin introducerea de noi produse prietenoase cu mediul, eliminarea produselor de plastic, campanii educaționale sau promoții dedicate în magazine, care să sprijine românii în dobândirea de obiceiuri mai bune. Odată cu acest program, Carrefour introduce noi acte concrete:

Introducerea pungii 100% biodegradabile la raioanele fructe-legume, măcelărie, pește, mezeluri, produse congelate vrac și mâncare pentru animale vrac, contra sumei de 0.1 lei bucata. Pungile de plastic nu vor mai fi disponibile în Carrefour, reducând astfel un consum de aproape 6 milioane de pungi pe lună.

Colectarea uleiului folosit – la fiecare 3 litri de ulei folosit, Carrefour îți oferă la schimb 1 litru de ulei proaspăt, marca proprie, iar la 5 litri de ulei folosit, primești 2 litri de ulei proaspăt. Începând cu această duminică, inițiativa va fi disponibilă în Carrefour Băneasa, iar până la finalul lunii va fi implementată în toate cele 35 de hypermarketuri Carrefour. Acțiunea este implementată cu sprijinul organizației Respiră Verde, care va colecta și procesa uleiul folosit pentru a-l transforma în biocombustibil și alte derivate.

Mai mult, începând cu 1 noiembrie, uleiul va putea fi colectat și prin aplicația BRINGO. Utilizatorii pot anunța livratorii direct din aplicație intenția de a preda uleiul folosit, iar în momentul aducerii comenzii, livratorul va prelua uleiul și va oferi în schimb clientului ulei proaspăt.

Extinderea programului Plata cu PET-ul în alte 5 orașe, în care clienții pot achiziționa fructe și legume de la producătorii locali cu 1PET/ bucată. Caravana Plata cu PET-ul continuă în intervalul 25 octombrie – 3 noiembrie în Oradea și Timișoara, iar în intervalul 8-17 noiembrie în Buzău și București Park Lake. Plata cu PET-ul a avut loc deja în Cluj și Constanța.

Posibilitatea de a veni cu propria caserolă pentru raioanele de gastronomie, mezeluri-brânzeturi-măsline, brutărie-patiserie-cofetărie, măcelărie, pește. Putem reduce astfel, împreună, peste 5 milioane de caserole de plastic, folosite de clienții Carrefour în 2018.

„Carrefour a testat, în perioada 2017-2019, un program de colectare a uleiului în mai multe stații SIGUREC. Acum, implementăm această inițiativă la nivelul întregii rețele de hipermarketuri Carrefour din România. Ca parte a programului Punem preț pe plastic, în cadrul proiectului de colectare a uleiului, încurajăm aducerea uleiului în recipiente mai mari, tocmai pentru a sprijini consumul responsabil de plastic”, a spus Felician Cardoș, Manager Mediu Carrefour România.

Inițiativele de acest tip sunt importante în primul rând pentru că oferă exemple concrete de comportamente bune, care în timp vor deveni modele de urmat pentru numere tot mai mari de oameni. Sau chiar de companii. Apreciez foarte mult această inițiativă pentru că efortul cel mai mare trebuie depus în primele faze ale procesului de schimbare sau de adoptare a unor noi comportamente. Sper ca astfel de inițiative să aibă atât răbdare ca să își păstreze suflul pe un termen suficient de lung, cât și suficientă putere de atracție astfel încât să fie preluate și de către alte companii din domeniu. Doar astfel se poate ajunge la punctul de inflexiune dincolo de care astfel de comportamente trec de la inovatori și adoptatorii timpurii la majoritatea consumatorilor.”, a spus Dan Petre, sociolog.

În ultimii 2 ani, acțiunile Carrefour România în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare) au fost următoarele:

  • Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic

  • Colectare selectivă în birourile Carrefour România

  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018 punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.

  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp.

***

Despre Carrefour:

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 361 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clienţii din Bucureşti pot achiziţiona produse alimentare din secţiunea „Supermarket Online”, dar şi produse nealimentare din secţiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde în ţară sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour.

Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din cele 23 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani, Suceava, Timișoara, Ploiești, Târgu Jiu, Drobeta, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Roman, Baia Mare, Satu Mare și Oradea posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Bacău, Baia Mare, Botoșani, Brăila, București-Baneasa, Buzău, Constanța, Drobeta-Turnu Severin, Focșani, Galați, Iași, Onești, Oradea, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Roman, Satu Mare, Ștefăneștii de Jos, Suceava, Târgu Jiu și Timișoarapot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă).

Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat. Continuând seria inovațiilor, anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scanze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.