„Cand faci cu adevarat CSR, lasi ceva in urma pe termen mediu si lung”

0

Dumitru Bortun la primul eveniment Social Link: Cand faci cu adevarat CSR, lasi ceva in urma pe termen mediu si lung. 

Primul eveniment din cadrul proiectului Social Link a avut loc joi seara, la ora 19:00, in cadrul Impact HUB Bucharest. Invitatul de onoare al evenimentului a fost Dumitru Bortun, specialist in comunicare, profesor si cercetator, care le-a vorbit participantilor despre diferentele intre CSR si PR precum si despre implicarea factorului politic in dezvoltarea domeniului responsabilitatii sociale in Romania.

DSC_0814

Criteriul cel mai bun de departajare a CSR de PR este dezvoltarea durabila (SD). Cand faci cu adevarat CSR, lasi ceva in urma pe termen mediu si lung. Iar criteriul dupa care amandoua (CSR și PR) se deosebesc de Advertising si/sau Marketing este interesul public (PI). Cand faci PR nu te multumesti sa vinzi ceva, ci influentezi consiinta publica”, a spus Dumitru Bortun in cadrul evenimentului.

DSC01700

Proiectul Social Link isi propune sa coaguleze in jurul sau comunitatea oamenilor responsabili social din Romania incurajand dialogul continuu si constant intre cele trei mari sectoare ale societatii: non-guvernamental, corporate si politic.

diana_serban_credit foto_Ioana_VacarasuPrimul pas in coagularea acestei comunitati a fost grupul Social Link de pe LinkedIn unde va recomand cu caldura sa va inscrieti daca vreti sa fiti la curent cu ceea ce se intâmpla in comunitate. Al doilea pas este reprezentat de organizarea acestor evenimente lunare care au rolul de a crea conexiuni puternice intre membrii comunitatii si de a fi contextul potrivit pentru nasterea unor proiecte noi in care reprezentantii celor trei sectoare sa colaboreze, iar impactul proiectelor sa fie unul mult mai puternic in societate, decat daca fiecare in parte ar lucra singur la proiectul respectiv. Pot sa va spun de asemenea ca pregatim o platforma online dedicata acestei comunitati unde fiecare dintre dumneavoastra va putea sa isi creeze un cont si va putea avea acces la datele de contact ale celorlalti membri si la proiectele pe care acestia le desfasoara. Crezul meu personal este ca responsabilitatea sociala inseamna in primul rând colaborarea intre cele trei sectoare. Pentru ca politicul stie cel mai bine care sunt problemele importante ale oamenilor, corporatiile au puterea de a rezolva parte dintre ele, iar ONG-urile pot implementa cu succes aceste proiecte si pot veghea la desfasurarea lor corecta”, a spus Diana Serban, initiatoarea proiectului Social Link.

In cadrul evenimentului au fost prezenti reprezentanti ai tuturor sectoarelor targetate de proiectul Social Link: non-guvernamental, corporate si politic care au dezbatut impreuna cu Dumitru Borțun tema evenimentului: CSR is (not) PR. Printre membrii marcanti ai acestor sectoare s-au numarat Mihai Sturzu, deputat PSD si Presedinte al organizatiei de tineret a partidului social democrat, reprezentanti ai UNICEF  in Romania, Cristina Horia, Director executiv al Fundatiei Sensiblu precum si experti CSR si de marketing din cadrul mai multor companii private din Romania.

Evenimentele Social Link vor avea frecventa lunara si vor avea loc in ultima saptamana a fiecarei luni. Proiectul este realizat de catre Social Responsibility Agency in parteneriat cu Social Responsibility Magazine.

Parteneri media ai proiectului: Romania Pozitiva si ABC Antreprenori.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează