Campania e-Mobility Weeks, Bucharest 2016 – un pas înainte spre viitorul electro-mobilității în România

0

În lunile octombrie și noiembrie 2016, ONG-ul Together for a Better Tomorrow, în parteneriat cu Idea Events și Asociația Română pentru Mobilitate Sustenabilă (ARMS) au desfășurat campania e-Mobility Weeks, Bucharest 2016. Partenerul principal al campaniei a fost Kaufland România.

green-gate-1

Campania e-Mobility Weeks a avut ca scop promovarea unui stil de viață sustenabil, prin alegerea unor modalități alternative de transport, care reduc emisiile de gaze poluante și protejează mediul înconjurător. Timp de două luni, copii și adulți s-au familiarizat cu mașinile electrice și au aflat mai multe despre beneficiile utilizării lor asupra mediului înconjurător. Fiecărei locații care s-a alăturat campaniei, i s-a decernat, din partea organizatorilor, titlul de ”Ambasador al mobilității electrice”, în semn de recunoaștere a implicării acestora în derularea cu succes a campaniei.

Seriile de dezbateri au luat startul în cadrul școlilor International British School of Bucharest și Lauder Reut Educational Complex, acolo unde speakerii și mașinile electrice s-au aflat în fața celui mai curios și mai greu de convins public. Elevii au aflat informații legate de situația globală îngrijorătoare în care se află omenirea, din cauza emisiilor de gaze nocive și a efectului de seră generat de acestea. Într-o sesiune dedicată mașinilor electrice, elevii, alături de profesori și părinți, au stat de vorbă și au aflat de la specialiștii care ne-au însoțit, despre modul în care funcționează o mașină electrică, cât de mult poate contribui la reducerea poluării atmosferei și a poluarii fonice și de ce este acest lucru important. După sesiunea de întrebări și răspunsuri, elevii au avut ocazia de a vedea de aproape mașinile electrice, dar și stațiile de încărcare a acestora.

În continuare, vizitele s-au mutat în unele dintre cele mai mari parcuri de birouri din București, care sunt acreditate green și ai caror proprietari manifestă un interes crescut în ceea ce privește prezența unui areal nepoluat, incluzând și existența unor facilități precum stații de încărcare electrică și locuri de parcare dedicate mașinilor eco: West Gate Business District, Green Gate Official Building și Upground – BOC Tower (Globalworth). În acest context, am aflat, în premieră, de la reprezentantul West Gate Business District, că se preconizează achiziționarea unor stații de încărcare a mașinilor electrice, dar și a două mașini electrice. La rândul său, Dimitris Pergamalis, reprezentantul Globalworth, a comunicat în cadrul întâlnirii pe care am avut-o în BOC Tower, că anul acesta vor fi instalate aici stații de încărcare a mașinilor electrice.

Angajații companiilor din fiecare clădire au participat la întâlniri în cadrul cărora s-au dezbătut subiecte precum avantajele utilizarii unei mașini electrice din punct de vedere al experienței de condus, al cheltuielilor de folosință, al subvențiilor acordate de stat la cumpărarea unei mașini eco, dar și al relației cu mediul și alte aspecte conexe. La finalul dezbaterilor, mașinile expuse au putut fi vizionate și testate.

Echipa de specialiști care ne-a fost alături în această campanie: Oraan Mărculescu (Ecoprofit.ro/Știință și Tehnică), Valer Hancaș (Kaufland România), Loredana Samoilă (Kaufland România), Paul Badea (Badsi/ARMS), Alexandru Nicola (Renovatio/ARMS), Alexandru Teodorescu (Renovatio/ARMS), Vlad Marinescu și Silviu Moraru (Academia Titi Aur), Daniel Vlad și Nicolae Stroe (TMC Electric Mobility), Oana Bica (ONG Together for a Better Tomorrw), restaurantul Q’s Inn și Mircea Dragoș, fotograful campaniei.

Partenerul principal al campaniei a fost Kaufland România.

Campania va continua în anul 2017, la nivel național, sub titlul “Caravana e-Mobility” și va reuni şi alte instituţii implicate în transportul urban, naval sau feroviar.

Despre organizator şi co-organizatori

TfaBT – Together for a Better Tomorrow – ONG care are ca scop organizarea de acţiuni şi proiecte menite să sprijine dezvoltarea durabilă şi să încurajeze un stil de viaţă sustenabil.

Idea Events, divizia de evenimente a Private Luxury Group organizează evenimente de interes public care vizează subiecte de maxima importanţă, sustenabilitatea fiind unul dintre ele. Idea Events a organizat pe parcursul anului 2016 o intreagă serie de evenimente dedicate dezvoltării durabile, sub toate aspectele sale: transport ecologic, raportarea non-financiară sau clădiri sustenabile/verzi/inteligente, schimbările climatice şi reducerea noxelor.

 ARMS- Asociaţia Română pentru Mobilitate Sustenabilă îşi propune să integreze  într-o direcţie strategică comună toate iniţiativele  care duc la îndeplinirea obiectivelor de mobilitate sustenabilă asumate de ţara noastră, împreună cu comunitatea globală, în cadrul Paris Agreement.

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează