Campania Dor de romanesc a fost sarbatorita prin interpretari artistice contemporane la Galeria Galateca

0

Campania internationala „Dor de romanesc”, organizata de brandul Iutta, a fost sarbatorita in offline in cadrul Galeriei Galateca, joi, 06 noiembrie 2014, in compania a peste 300 de persoane publice, bloggeri si artisti locali de renume.

Evenimentul a reunit iubitorii de romanesc intr-un cadru intim ce a stimulat evocarile si aducerile-aminte de o experienta, de un om, de un loc, de o stare, intocmai manifestului lansat de Iutta pe platforma www.dorderomanesc.ro. Tematica serii a fost intarita si de indemnul facut invitatilor de a veni insotiti de o persoana de care le era dor si de a-si marturisi acest sentiment spre a fi gravat in scris pe un suport de piele naturala cu ajutorul unui talentat artizan.

10397281_10152927689572384_4891633551389492077_o

In intampinarea sustinatorilor proiectului, galeria de arta Galateca a gazduit o instalatie contemporana de doruri suspendate, scrise manual, ce a fost inspirata de povestile celor peste 300 de participanti ai campaniei online. Pentru a intregi atmosfera creativa, Eglantina Becheru, artist vizual, a realizat un performance de pictura in timp real.

Nicoleta Chirica, fondatoare si designer Iutta povesteste: „Campania, ajunsa la jumatatea drumului, a prins amploare rapid si astfel am ales sa o sarbatorim organizand un eveniment tematic in cinstea ei, alaturi de persoane care rezoneaza cu importanta si semnificatia acestui sentiment care pentru noi este principala sursa de inspiratie.”

Fundalul sonor, asigurat de ritmuri armonioase de vioara, a purtat ascultatorii intr-un ocol in jurul lumii prin piese de inspiratie folclorica si i-a readus pe bogatia plaiurile natale prin abordarea unui repertoriu cu specific national. Tot acest parcurs a culminat cu dezvaluirea marelui premiu al campaniei „Dor de romanesc”– un tur fotografic national de 10 zile, realizat impreuna cu agentia Romania 101, in scopul promovarii turismului romanesc, a brandului de tara si sustinerea obiceiurilor specifice fiecarei zone.

Pe langa participarea la acest traseu atractiv, castigatorul proiectului va primi geanta de voiaj „Dor calator”, realizata de Iutta special cu aceasta ocazie, fiind inspirata de dorurile care se strang pe platforma campaniei. Alte 100 de premii, in produse Iutta si ale partenerilor, isi asteapta castigatorii la finalul celor 10 saptamani. Toti cei care isi scriu dorurile pe platforma www.dorderomanesc.ro vor fi inscrisi automat in tombola campaniei.

10746698_10152927693077384_433985236_o

Conceput ca un moment festiv, evenimentul a readus in mintea si sufletul celor prezenti dorul pentr

u tot ce inseamna romanesc, dar si pentru copilarie, acesta fiind unul dintre cele mai dese momente evocate cu nostalgie inca de la inceputul campaniei. Povestea gentilor Iutta si a celor 10 zone din tara a fost iustrata intr-un decor inedit prin colectia din piele „Dor de romanesc”, careia i s-a adaugat in premiera linia „Dor de copilarie”, genti pentru cei mici ce ilustreaza dorurile celor mari.

Printre invitatii speciali prezenti la eveniment s-au numarat: Maria Buza, Ozana Barabancea, Mihaela Calin, Andreea Stroe, Anisa Lupu, Sabina Iosub, Alexandra Usurelu, Eli Roman, Florin Dobre, Camelia Capitanu.

Participantii s-au bucurat de arome si gusturi de la Bacania ROD, Cotnari si RawCoco.

Parteneri organizatorici: Galeria Galateca, Aqua Carpatica, Techir.

Foto: Cosmin Baluta

Despre campania Dor de romanesc

Care e dorul tau? De la aceasta intrebare s-a nascut ideea campaniei „Dor de romanesc”, ce poarta chiar numele celei mai indragite colectii Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se doreste colectionarea dorurilor romanilor intr-un loc comun, ca un manifest pentru frumusetea si bogatia culturala din fiecare zona geografica a tarii noastre.

Acestui proiect i se vor alatura pe parcurs 10 ambasadoare pentru cele 10 regiuni ale tarii – femei cu valori inradacinate, ce poarta in suflet meleagurile natale si imbina traditia cu modernitatea. Astfel, fiecarei regiuni si reprezentante li se va dedica cate o saptamana plina de povesti si doruri locale.

Campania „Dor de romanesc” a pornit nu intamplator cu Ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o artista de o eleganta innascuta, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din maretia creatoare a lui Brancusi. Oltenia a fost urmata de Basarabia-sora, care a avut-o in centru pe jurnalista si producatoarea Nata Albot, organizatoarea numeroaselor festivaluri ce au ca obiectiv comun promovarea traditiilor romanesti in Republica Moldova. De curand, proiectul a celebrat Maramuresul prin intermediul ambasadoarei Paula Seling, ce canta cu vocea sa duioasa dorul si dragostea de locurile natale si regiunea Muntenia prin vedeta TV, Iuliana Tudor, ce alina dorurile romanilor de casa cu fiecare emisiune pe care o realizeaza. Adela Parvu, jurnalist si blogger de design interior, a adus creativitatea, armonia si pofta ei de viata ca Ambasador al indragitei Transilvania iar Ana Morodan, fashion blogger de renume in peisajul romanesc, isi exprima dorul ca Ambasadoare a Crisanei prin alegerile vestimentare mereu inspirate si inovative.

Cateva dintre dorurile primite pana acum:

  • „Mi-e dor de boem, de artistii care iţi fac inima sa danseze in parfumul salcamilor de altadata! Mi-e dor de atmosfera din povestile bunicilor si pozele vechi cu orasul meu – tramvaiul, calestile, ceainariile boeme, abundenţa, moda acelor ani. Mi-e dor de frumos in toate!” Iulia, Muntenia
  • ”Mi-e dor de serile copilariei la bunica, de mirosul de iarba proaspata si taraitul greierilor. De parfumul teilor batrani de la poarta. De inventivitatea cu care noi, copiii, incercam sa descoperim lumea si sa ne luam la intrecere in intrebari mestesugite.” Claudia, Oltenia
  • ”Dor de Chisinau toamna, cand se imbraca de sarbatoare pentru ziua orasului, cu miros de must si frunze uscate, de castanii ce strajuiesc de o parte si de alta bulevardele lui. ”  Andreea, Basarabia

Cititorii sunt invitati sa acceseze platforma www.dorderomanesc.ro sa afle mai multe detalii despre campanie, sa citeasca cat mai multe povesti autentice din toate zonele geografice ale Romaniei si Basarabiei, dar mai ales sa isi impartaseasca, la randul lor, dorul. Care e dorul tau?

O campanie sustinuta de ”Romania, tare de tot” by Intact Media Group.

Despre Iutta

Iutta este un atelier de creatie care are in portofoliu genti si accesorii din piele cu motive de inspiratie traditionala. Brandul reflecta dorul de romanesc prin valorificarea folclorului, suplinind nevoia de identitate care caracterizeaza prezentul. Simbolurile alese pentru cea mai recenta colectie, intitulata chiar „Dor de romanesc”, reflecta pitorescul si traditia fiecarei zone din tara si exprima principalele valori ale acesteia, putand fi regasite si in arhitectura veche sau straiele populare romanesti.

Colectia aduce la un loc 10 motive romanesti din diferite zone ale tarii noastre si, odata cu ele, dorurile fata de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramures, Banat, Crisana. Astfel, creatiile Iutta au in spate o poveste, un dor ce le inspira pe cele care le poarta sa isi aminteasca unde le sunt cu adevarat radacinile si valorile. Cum frumos ne descria o sustinatoare: „Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, desi el implica o absenta.”

Mai multe detalii pe: www.iutta.ro, www.facebook.com/Iutta.ro si pe pagina dedicata evenimentului.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează