Business Anthropology: o introducere

0

Inca de la inceputurile sale, antropologia a aratat faptul ca in organizatiile umane se regasesc doua moduri distincte de gandire: una rationala, foarte tehnica si conceptuala si una libera, legata de starea primordiala a omului (o gandire salbatica, dupa expresia lui Claude Levi-Strauss).

Dupa o lunga perioada de timp in care au favorizat doar gandirea asa-zis eficienta, rationala, productiva,organizatiile se vad nevoite sa ia act de existenta si altor tipuri de gandire. Coabitarea dintre ele nu este mereu evidenta. Gandirea libera revine in forta mai ales in perioade de criza economica, fuziuni, achizitii, piete „exotice” etc.

Antropologia este singura metoda de cunoastere care permite intelegerea in profunzime a culturii de ansamblu a unei organizatii, fara a neglija oamenii care o compun. Paradoxal, tocmai acest aspect esential –cultura interna – a devenit victima superficialitatii operate de industria magementului si „consultantei” improvizate. Business Anthropology readuce la lumina complexitatea, nobletea si necesitatea intelegerii specificului cultural, global si individual, precum si un alt mod de prezentare, o reinventare a limbajului de comunicare dintre parteneri.

Conceptul de Business Anthropology (B.A.) si-a facut aparitia la jumatatea anilor 1980, cunoscand apoi o dezvoltare exploziva. Daca la inceput era centrat mai ales pe client si motivatiile profunde ale alegerii de consum, astazi a ajuns sa desemneze totalitatea aplicatiilor practice ale antropologiei culturale pe cazuri concrete de business.

Cursul va fi organizat in cinci mari capitole, structurate dupa cum urmeaza:

1. Scurt istoric al disciplinei. Tehnici si metode specifice de lucru ale B.A. Studii de caz celebre.

2. Organizational Anthropology. Focus pe functionarea interna a agregatelor umane si a complexitatii acestora din perspectiva antropologica.

3. Design Anthropology, sau cum sa concepi un laptop cerut de pescarii de somon din Alaska. Studiul etnografic al cerintelor clientului. Design si creativitate, de la cea publicitara la conditii extreme industriale.

4. Marketing si Consumer Behavior. Ceea ce clientul doreste cu adevarat de la un produs si nu invers. Intelegerea comportamentului de consum in mediul sau natural, reconceptualizarea profunda a mecanismelor. Ce functioneaza atunci cand celelalte metode de analiza a pietei nu mai spun nimic?

5. Provocarile globalizarii si comunicare interculturala. Organizatiile, actori si „victime” ale globalizarii. Capcanele unei lumi interconectate si revalorizarea culturii specifice. De unde venim si incotro ne indreptam de fapt?

Mirel_BanicaLector: Mirel Banica

Data incepere: 7 Mai 2014; Ora curs: 19:00

Numar ateliere: 5

Frecventa: saptamanal, miercuri

Cost: 250 ron; Cost redus (card fidelitate, studenti, pensionari): 225 ron

Loc: Str. Popa Soare nr. 40, etaj 1

 

Va puteti inscrie la contact@victoriei.ro.

Despre autor

avatar

Ne-am propus sa oferim celor din jur "delicatese culturale", impachetate in forma unor evenimente sau ateliere care coloreaza si invioreaza peisajul cotidian. La Fundatia Calea Victoriei, discutam despre antropologie, istorie, muzica, pictura, astronomie, filozofie, teatru, mistica si orice alt subiect ne face placere sa abordam. Lectorii nostri sunt personalitati marcante ale vietii culturale bucurestene: profesori universitari, scriitori, pictori, actori etc. Numele fundatiei doreste sa celebreze o perioada efervescenta din istoria Bucurestilor, perioada in care Romania a fost un stat european in adevaratul sens al cuvantului, prin spirit si mentalitate. Vrem, de asemenea, sa sugeram ca exista o cale a victoriei personale prin vizitarea subiectelor culturale si intalnirea cu oameni care au cu adevarat lucruri de spus.

Comentează