Marșul și Cursa Roz este un eveniment caritabil organizat anual, singurul eveniment sportiv care vine în beneficiul supraviețuitoarelor cancerului la sân. Aflată la ediția cu numărul 11, cursa are loc în data de 30 septembrie, ora 10:00, în Parcul Tineretului din București, iar toate fondurile obținute în urma ei vor fi folosite pentru achiziționarea protezelor mamare, care vor fi donate femeilor ce au trecut prin operația de mastectomie.
Protezele mamare sunt esențiale pentru recuperarea completă după o mastectomie
La fiecare 19 secunde, undeva în lume, o femeie este diagnosticată cu cancer la sân. În România, numărul femeilor diagnosticate îl depășește cu mult pe cel al mediei europene, mai îngrijorător fiind faptul că peste 75% dintre românce ajung pe masa de operații, din cauza depistării târzii a bolii. Greutățile nu se opresc, însă, odată cu operația și vindecarea. Deși protezele externe de sân și sutienul special necesar purtării acestora sunt pe lista Casei Naționale de Asigurări pentru decontare, femeile care au suferit de cancer la sân pot aștepta până la doi ani pentru a intra în posesia protezei, procedurile de înscriere și atribuire fiind anevoioase și cererea foarte mare. Costurile unei proteze externe de calitate și a accesoriilor necesare purtării acesteia depășesc 150 EUR, ceea ce face achiziționarea lor imposibilă pentru multe dintre femei.
În 10 ani peste 19.000 de oameni au ajutat supraviețuitoarele cancerului la sân
Crosurile Casiopeea au adunat în 10 ani peste 19.000 de oameni, reușind să doneze 1.970 de proteze. Cu alte cuvinte 1.970 de femei au o viață mai bună, mai ușoară și mai fericită, deoarece oameni cu suflet mare au alergat pentru ele. Evenimentul este gândit pentru toate vârstele, adresându-se copiilor, adolescenților și adulților, cu trasee separate pentru fiecare categorie de vârstă. De asemenea, Marșul Familiilor este adresat celor mari și mici, care nu pot alerga, dar își doresc să facă o plimbare în semn de solidaritate.
Eveniment pentru sportivi, familii și companii
Pe lângă Marșul și Cursa Roz, sâmbătă se organizează și Corporate Challenge, pentru acele companii ai căror angajați vor să ajute în grup organizat. În fiecare an, companii importante din România s-au alăturat acestei cauze, înscriind echipe proprii în cadrul competiției Corporate Challenge. Grupul Renault România, Michelin, Groupama sau Engie sunt câteva dintre companiile care își mobilizează sute de angajați pentru a participa la cursele și marșurile Casiopeea.
Evenimentul are loc cu sprijinul:
Sponsorilor: Kaufland, Groupe Renault, Michelin, Nestlé Fitness, Engie, Decathlon, Société Générale European Business Services,
Partenerilor: Crédit Agricole, Finexpert, Federația Română Sportul pentru Toți, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România, Kyralina, Liceul Francez „Anna de Noailles”, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, mediaTRUST, Apa Nova, Ateliere Fara Frontiere, BIC, Veolia, 7Card, Borsec, L’Oréal Romania, Arta Grafica, Orange, Up România, Groupama Asigurări, Institutul Francez din București, Ambasada Franței în România, Touch Communications, Rogalski Damaschin Public Relations
Partenerilor media: Psychologies, Click! Sănătate, Click! pentru femei, RFI România, CSR Media, Sănătatea de Azi, Femeia, Ioana, Mami, Femeia de Azi
Mai multe informații despre program și modalități de înregistrare pe www.casiopeea.org și pe pagina de Facebook a evenimentului.
***
Despre Asociația Casiopeea
Asociația Casiopeea este un proiect unic în România, născut din dorința de a promova sportul și sănătatea prin acțiuni concrete, cu impact direct în societate. Crosurile Casiopeea reprezintă una dintre cele mai cunoscute inițiative ale fundației, reunind anual peste 3.000 de participanți. Taxele de participare sunt investite în totalitate în proteze mamare, completând astfel programul național de îngrijire și sprijin, dedicat femeilor care suferă de cancer la sân.
Un comentariu
Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » 21 – 27 septembrie 2017 – Saptamana aceasta in Social Media