Bike Romania Tour – O initiativa care va pune in valoare un potential turistic urias

0

articol scris de E. Mavrodin

Duminica trecuta, cu doar 3 ore inainte de a se urca in tren pentru un drum de 10 ore spre casa (la Cluj), Radu Mititean, directorul executiv al Clubul de Cicloturism „Napoca“- aflat in Bucuresti cu ocazia celei de a XI-a conferinte nationale de cicloturism „PRO VELO“, a gasit energia si buna-dispozitie necesara pentru a prezenta, celor care au dorit sa vada, imaginile de la „Bike Romania Tour“-august 2010.

Aceasta colectie de imagini cu caracter documentar – fotografii facute in state, paduri, poieni, parauri, poduri, localitati si obiective turistice de tot felul intalnite pe traseu, este marturia unui lucru foarte frumoas pe care le-au reusit impreuna oamenii care formeaza clubul de la Cluj.

Obiectivele proiectului „Bike Romania Tour“, dupa cum am constatat, au fost asumate cat se poate de serios de acesti oameni; turul a urmarit „ explorarea, testarea si documentarea cicloturistica a Carpatilor romanesti“, si au reusit sa faca asta cu prisosita.

Conditiile gasite la fata locului pe parcursul traseului pe care si-au propus sa-l parcurga ciclistii clujeni (din cate spunea Radu, din grup au facut, totusi, parte, in mod exceptional, si cativa ciclisti ne-membri ai CCN) au pus destule probleme, tehnice si organizatorice.

Rezultatele, insa, concretizate in superbe fotografii si foarte pretioase informatii adunate, au facut sa merite efortul.
Dupa cum spunea Radu spre finalul proiectiei, urmeaza ca datele culese de ei sa fie „puse pe hartie“ si publicate, astfel incat toti cei interesati de rute si detalii cartografice sa poata profita de pe urma informatiilor adunate de echipa CCN.
Viitorul Ghid cicloturistic al Carpatilor Meridionali va atrage cu siguranta si atentia turistilor din strainatate, nu am nici o indoiala in acest sens, considerand numai dupa imaginile pe care le-am vazut la proiectie.

Adaugand la aceasta si faptul ca traseul respectiv se afla in zona de peisaj forestier intact (ultimul din zona temperata a muntilor Europei, pentru cei care nu stiu), e clar ca interesul va fi foarte mare. Aceasta zona trebuie sa devina o emblema turistica.

Cand isi va produce efectele pana la capat – prin publicarea materialului documentar si a informatiilor cicloturistice – realizarea celor de la CC „Napoca“ va deveni foarte importanta pentru Romania turistica, sunt sigura de asta.
Este evident ca aceasta initiativa are un potential foarte mare de promovare a turismului romanesc, constituindu-se intr-o oferta extrem de atractiva de „outdoor adventure“, fara a necesita investitii in campanii de marketing costisitoare, si va produce, dezvoltandu-se, nenumarate efecte de stimulare si sinergie in domeniul turismului romanesc montan, in principal, si a ciclismului, in secundar.

P.S. 1 Cu ocazia proiectiei:
-am auzit pentru prima data in viata mea cuvantul „izbuc“, am aflat ce insamna, si l-am vazut si cum arata, toate in aceeasi zi;
-am aflat ca pe hartile rutiere oficiale sunt trecute drumuri orasenesti sau comunale care nu au existat, decat, poate, in planurile „marete“ de pe vremea lui Nicolae Ceausescu, planuri care nu de putine ori  erau declarate realizate (si depasite) inainte ca realitatea sa le confirme existenta;
-sau ca incadrarea sub care sunt trecute pe harta unele drumuri este departe de ceea ce se prezinta la fata locului;
-am aflat ca Radu si sotia lui au o fetita de aproape 2 ani, pe care o iau deja, in „baby backpack“, cu ei in excursii; este clar ca va mosteni iubirea pentru natura si ciclism a parintilor!

P.S. 2 Foarte multe multumiri lui Marian Vulpe pentru sprijin in organizare si promovare, lui Iulian Vacarean si primitoarei sale case (Matasari 17), si lui Stelian Pavalache (fara a carui contributie prompta evenimentul ar fi putut sa nu mai aiba loc).

Radu, multumim!

Au mai scris despre eveniment si bicla.ro

Facebook

Despre autor

avatar

Comentează