Antreprenoriat si inovatie sociala in mai la roPot

0

Seara de Antreprenoriat Social – Cartea Calatoare

Data si ora: 9 Mai 2011 06:30 pm – 09:30 pm

In cadrul evenimentul va fi prezentat sistemul Daisy de producere a cartilor si manualelor accesibile persoanelor cu deficiente de vedere sau cu dificultati de citire si modul in care a fost implementat in Romania.  La Seara de Antreprenoriat Social vom discuta despre cauze si solutii pentru rezolvarea problemei accesului neconditionat la educatie si cultura al nevazatorilor.

In a doua parte a serii, vom lucra pe teme de interes pentru dezvoltarea pe termen mediu si lung a Fundatiei Cartea Calatoare:

  • Ce strategii de crestere a nivelului de vizibilitate a Fundatiei Cartea Calatoare ca si impact social catre potentiali sustinatori, donatori – individuali sau organizationali putem gandi?
  • Cum atingem cat mai multi consumatori finali, persoanele cu deficiente de vedere?
  • Ce poate fi facut pentru constientizarea nevoii in randul publicului larg?
  • Cum putem creste veniturile la nivel de Fundatia Cartea Calitoare?

Invitatul serii va fi Gabriela Dima, Fundatia Cartea Calatoare.

Despre Fundatia Cartea Calatoare

“Singura lumina pe care o poti darui unui orb este cea a cunoasterii”. Fundatia Cartea Calatoare a fost infiintata in 1996 si este concentrata pe imbunatatirea calitatii vietii persoanelor nevazatoare, una dintre principalele activitati fiind accesibilizarea cartilor pentru persoanele nevazatoare cu ajutorul sistemului Daisy. Fundatia Cartea Calatoare este prezenta in 50 de biblioteci din toata tara, cartile audio produse de ei fiind accesibile unui numar destul de mare de persoane nevazatoare.

Detalii si inscrieri pe pagina Seara de Antreprenoriat Social – Cartea Calatoare

Atelierul de Branding si Marketing

Data si ora: 14 Mai 2011 10:30 am – 05:30 pm

Propunerea noastra pentru aceasta zi este sa exploram lumea marketingului, sa povestim despre cum se creaza un brand propriu si cum putem face asta fara sa apelam la agentii de publicitate costisitoare, sa invatam cum alegem pretul, pozitionarea, distributia corecte astfel incat sa fim cat mai eficienti si nu in ultimul rand sa ne jucam.

Pe parcursul zilei vom explora impreuna parti teoretice, studii de caz din lumea antreprenoriatului social si nu in ultimul rand vom aplica practic tot ce povestim astfel incat sa ne fie cat mai clar ce facem mai departe in organizatiile noastre.

Obiectivele urmarite de-a lungul zilei vor fi:

  • intelegerea asupra conceptelor de marketing si brand
  • pasii pe care ii urmarim in crearea unui brand
  • stabilirea pretului corect, a canalelor de distributie si de promovare atat pentru un produs sau serviciu indiferent daca ele sunt destinate consumatorilor sau companiilor
  • inspiratie si motivatie prin studii de caz relevante pentru antreprize sociale mici sau la inceput de drum
  • practica pentru insusirea cat mai buna a lucrurilor pe care le aflam in cursul zilei

Detalii si inscrieri pe pagina Atelierul de Branding si Marketing

Seara Juridica

Data si ora: 16 Mai 2011 06:30 pm – 09:30 pm

O tema care ne intereseaza in egala masura la inceput de drum, atunci cand ne alegem cea mai potrivita forma legala de functionare dar si pe tot parcursul existentei organizatiei , fie ca vorbim din perspectiva antreprenorului sau a unui ONG este cea aspectelor juridice

Relevanța unei astfel de seri in curricula roPot vine dintr-o constatare recurenta: in ultimele luni am primit numeroase intrebari de genul: „sa imi fac SRL sau ONG?”, “daca imi fac ONG cum voi putea plati salarii?”, “sa ma inregistrez ca platitor de TVA sau nu?” etc. Asa am ales tema de discutii: care sunt aspectele juridice de care trebuie sa tineti cont din prima zi pana pe culmile succesului si care  iti  asigura somnul linistit noaptea.

Desfașurarea serii

In prima parte a serii vom aborda aspectele juridice dintr-o perspectiva ceva mai teoretica; printre subiectele pe care ne propunem sa le prezentam si discutam:

  • analiza comparativa a diverselor forme legale (SRL, microintreprindere,  asociatie, fundatie) – de la care sunt criteriile de infiintare, pana la tipuri de venituri  specific (donatii, sponsorizari, finantari, prestari servicii) si tipuri de cheltuieli
  • forme de salarizare/ plata a angajatilor/ colaboratorilor
  • platitor de TVA vs. neplatitor –  ce presupune, cum aleg ce e cel mai bine in functie de modelul meu de operare si tipul activitatilor derulate de mine
  • forme de participatiune ale unui ONG intr-un SRL
  • in ce masura forma legala afecteaza indeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru diverse finantari? Sau posibilitatea atragerii unor anumitor venituri?

Detalii si inscrieri pe pagina Seara Juridica

Atelierul de Obiective

Data si ora: 28 Mai 2011 10:30 am – 05:30 pm

Obiectivele fac parte din viata fiecaruia dintre noi, chiar daca reusim sa le cristalizam intr-un format bine definit, chiar daca le simtim doar la un nivel subconstient de „ceva ce ma atrage” sau „ceva ce mi-ar placea sa…”.  Odata ce reusim sa dam forma si viata unor lucruri pe care ni le dorim, cu atat  mai usor e sa intelegem ce vrem si ce cautam, sa ne clarificam cu ce avem de facut pentru a pune mana pe ele si pentru a incepe sa si facem ceva in directia lor.

Atelierul este un spatiu de explorare, de exersare si de inspiratie. Niciunul dintre noi nu suntem detinatorii adevarului absolut, insa gandirea si explorarea colectiva pot transcende si imbogati perspective personale pe care pana acum le luam de si(n)gure.

Investim atat de mult timp si energie in lucrurile care trebuie facute sau in lucrurile care ar fi „cool” / ar da bine sa fie facute, incat arareori ne oprim sa vedem ce din ceea ce facem e relevant pentru noi. Invitatia la Atelierul de Obiective e o invitatie pentru a ne opri si a ne da timp sa vedem ce e relevat pentru fiecare dintre noi si de a tura apoi motoarele catre cel putin unul din obiectivele noastre relevante. Diana Catana si Bogdan Pode

Obiectivele atelierului:

  • De ce sunt importante obiectivele si cum pot sa le setez ca sa-mi fie de ajutor
  • Cum pot sa lucrez cu ceilalti pentru a ma ajuta in atingerea obiectivelor mele
  • Ce si cum monitorizez dupa ce mi-am setat niste obiective
  • Cum fac legatura intre obiectivele mele profesionale si cele personale

Detalii si inscrieri pe pagina Atelierul de Obiective

Despre autor

avatar

Impact Hub Bucharest este organizația dedicată sprijinirii inovatorilor care încearcă să rezolve provocările economice, sociale și ecologice ale zilelor noastre prin proiecte și modele de afaceri cu impact social pozitiv. Parte dintr-o rețea globală, Impact Hub Bucharest oferă un spațiu de lucru și colaborare în centrul Bucureștiului, o comunitate activă de peste 200 de membri, evenimente de învățare, networking și dezvoltare, programe de accelerare și dezvoltare a afacerilor cu impact social.

Comentează