Allberry: Impreuna cu noi, mai aproape de voi!

1

Allberry. Te intrebi ce o mai fi si asta : o agentie de turism, o noua prajitura, un suc de fructe ? Nimic din toate astea. Allberry este un concept cu totul nou care inoveaza atat in domeniul antreprenoriatului cat si in domeniul social.

Caseta portret Manuela:
Dupa o experienta de peste 10 ani in companii multinationale, Manuela Voicila a creat incepand cu 2008 compania de consultanta in management Move Business Consulting. Prin prisma acestei activitati a cautat  oportunitati de investitii si creare de noi directii antreprenoriale.  Momentan este implicata in trei astfel de proiecte. A fost in tot acest rastimp profund implicata in activitati de sprijin si suport al unor organizatii non profit.

  • RomaniaPozitiva: Ce inseamna Allberry, Manuela, si cum ti-a venit ideea lansarii acestui business ? Si mai ales, este el un business sau este un proiect de CSR ?

Manuela Voicila: Allberry este, un concept relativ nou pe piata de la noi si da, nu ma feresc sa spun ca este un business dar unul care are o dimensiune profund sociala in sensul ca profitul nostru (adaosul sau rabatul comercial cu care lucram este la acest moment de maxim 10-15%) inseamna mai multe produse comandate de la cei cu care colaboram sau proiectele pe care le propunem si deci, mai multe resurse. In fond, Allberry asa a si fost conceput: ca un instrument punte intre doua lumi, aflate astazi pe doua maluri diferite ale unei ape care astazi curge prea repede. Alberry isi propune sa promoveze ONG-urile care produc articole de calitate in randul unui public care sa aprecieze, dincole de articolele in sine, povestile celor din spatele lor si sa doreasca sa sprijine oamenii care sunt autorii acestor povesti pentru ca acestia, in cele din urma sa se autosustina.

  • RP: De ce este conceptul tau diferit de ce mai exista pe piata de la noi ?

MV: Allberry propune mesaje pozitive in promovarea organizatiilor si ale persoanelor ale carora articole le vom prezenta publicului. Sigur, vom prezenta, asa cum am spus, povestile celor care sunt in nevoie  pentru ca nu vorbim si nu ne dorim, totusi, o initiativa comerciala, insa vrem sa investim foarte mult in ideea de autofinantare si succes in afaceri ale acestor organizatii sau oameni care pot deveni, de ce nu, antreprenori competitivi in sectorul lor de activitate. Ne pastram in sectorul non profit dar in contextul actualei crize cred ca toate organizatiile au probleme serioase de finantare iar actiuni de fundraising eficient isi mai permit numai marile ONG-uri. Noi ii sustinem pe cei care isi doresc sa faca ceva in primul rand pentru ei insisi. Pentru ca, nu-i asa, e mai bine sa inveti pe cineva sa pescuiasca decat sa conitnui sa oferi peste?

  • RP: Cum va alegeti produsele  sau proiectele?

MV: Alegererile le facem pornind in primul rand de la dorinta celor care vor sa se faca remarcati, si nu in ultimul rand pornind de la calitatea articolului sau a proiectului respectiv. Produsele noastre sunt excelente prin ele insele, faptul ca ele provin si iti propun sa sustina persoane vulnerabile social sau economic este doar realitatea de la care plecam. Majoritatea produselor noastre sunt realizate in cadrul unor ateliere de terapie ocupationala sau initiative personale ale celor care ne solicita ajutorul; suntem constienti ca nu putem pune la dispozitie un articol la scara industriala si nici nu urmarim acest lucru. Fiecare din aceste obiecte este unic in felul sau pentru ca el vorbeste intr-un mod pozitiv, creativ, si deci, optimist, despre cel care l-a facut si care este, de cele mai multe ori o persoana speciala.

  • RP: Care sunt urmatorii pasi ?

MV: Imediat ce finalizam vanzarile si evenimentele dedicate sarbatorilor de iarna, ne propunem sa ne exindem aria de activitate in primul rand pe acelasi plan al furnizorilor si de ce nu, ale distribuitorilor Allberry. Mai mult, avem in vedere un nou proiect de implicare pe mai departe  si prin coaching si consultanta in tot ceea ce inseamna antreprenoriatul social pentru a ne ajuta furnizorii sa devina cat mai autonomi, sa inteleaga ce inseamna de fapt o afacere sau cum pot sa isi optimizeze resursele astfel incat sa-si permita sa isi largeasca domeniul de interventie. Scopul fiind sa atingem un numar cat mai mare de persoane dispuse sa se integreze pe aceasta noua piata a muncii. Avem determinarea sa dovedim ca impreuna vom arata lumii ca si categoriile defavorizate stiu sa ofere, ca au un potential imens si ca vom creste ocuparea acestui segment al fortei de munca chiar intr-o perioada defavorabila tuturor!

  • RP: Care sunt nevoile voastre si daca cineva isi doreste sa va sprijine, cum ar putea sa o faca?

MV: Cel mai simplu gest de sustinere este sa cumpere produse Allberry. O parte din ele pot fi vazute pe site-ul www.allberry.ro, si fizic la Arts Concept Cafe (Cotroceni – Str. Dr. Turnescu nr 1, sau restaurantul MJU – Vasile Lascar nr. 23).

Insa vom incerca sa valorizam orice initiativa de sprijin, sau de ce nu, solicitare de ajutor, sens in care putem fi contactati pe emailul contact@allberry.ro.

***

Multumim Manuela pentru informatii!
Interviurile RomaniaPozitiva, decembrie 2010

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.