18.000 lei pentru patru idei de afaceri sociale propuse de studenți în cadrul Social Impact Award, ediția 2014

0

Competiţia Social Impact Award organizată de Impact Hub Bucharest și susținută de Fundația ERSTE şi-a desemnat câştigătorii. În cadrul unei ceremonii ce a avut loc la finalul săptămânii trecute, patru idei de afaceri sociale au fost premiate cu 18.000 lei. Cele trei proiecte câştigătoare desemnate de juriu au fost Panic Helper, COBI Bicycle şi The CAN. Acestea au fost premiate fiecare cu câte 5.000 lei. Proiectul „Vreau Morcov Românesc!” a fost votat de către public la secțiunea “Community Award” și a primit un premiu în valoare de 3.000 lei.

Panic Helper

Panic Helper este o aplicaţie pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android menită să îţi sară în ajutor atunci când te afli în pericol. Această aplicaţie poate fi folosită de orice persoană care deţine un smartphone.

COBI Bicycle

COBI este primul centru de reciclare a bicicletelor din România, care recondiţionează biciclete şi le vinde online la un preţ avantajos studenţilor cu venituri medii, care studiază la universități din Bucureşti. Prin produsele şi serviciile oferite COBI Bicycle ajută studenţii să îşi personalizeze bicicletă, promovează un stil de viaţă sănătos și încurajează protecţia mediului prin reciclarea creativă.

Castigatorii Social Impact Award 2014

The Collective Art Neighbourhood (The CAN)

The CAN (The Collective Art Neighbourhood) este un proiect independent sub umbrelă căruia se desfășoară două direcții de lucru, The CAN: InResidence și The CAN: OpenHouse. The CAN: InResidence este un program de rezidență dedicat artiștilor internaționali din domeniile artelor vizuale și performative, teatrului și filmului. The CAN: OpenHouse este deschis către varii experiențe colaborative cu festivaluri de film locale, companii de teatru independent și inițiative culturale conexe, având ca scop crearea unui alt fel de Hub cultural în București și un model ușor exportabil.

„Totul a început de la o ora de psihoinventică unde trebuia să generăm  idei de aplicații mobile. Au fost prezentate mai multe idei, printre care și aceasta. Am gândit aplicația „Panic Helper pornind de la utilitatea acesteia pentru cei aflați în pericol. Ideea este deja în mare parte implementată, însa mai trebuie puțin finisată.

Acum, ar trebui sa lucrăm mai mult la partea de business. Sperăm ca până la sfârșitul lui septembrie să avem disponibilă o versiune a aplicației. Prin intermediul Social Impact Award am reușit să ne facem cunoscută aplicația la câteva sute de oameni, am primit sugestii de îmbunătățire și am cunoscut oameni interesanți cu care vom colabora pe viitor. a declarat Cosmin Didii de la Panic Helper, unul dintre câștigători.

În afară de cei trei câștigători aleși de juriu, publicul din România a fost invitat să aleagă ideea preferată prin vot la secţiunea Community Award. Însumând 780 voturi în perioada 8-21 mai, proiectul  câştigător la secţiunea “Votul Publicului” a fost  „Vreau Morcov Românesc!”.

Vreau morcov românesc!

Proiectul are în vedere furnizarea de „snack-uri” sănătoase la automat pentru studenți/angajați, aflați într-un mediu urban dens (universități, corporații).. Furnizorii vor fi aleși din spațiul rural românesc pentru a susține astfel proiectele agricultorilor și pomicultorilor autohtoni.

Cei 4 iniţiatori ai ideilor câştigătoare urmează să petreacă 3 luni în cadrul comunităţii Impact Hub Bucharest, unde vor avea ocazia să asimileze cât mai multe cunoştinţe şi să înceapă să îşi pună ideile în practică.

Despre competiţie

Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena.

La ediția 2014 a Social Impact Award din România au fost înscrise 37 de proiecte și dintre acestea zece au ajuns în finală. Pe parcursul competiției au fost organizate ateliere de educație antreprenorială la care au participat peste 120 de studenți.

La nivel european, competiția s-a desfășurat în opt țări (Austria, Cehia, Croația, Elveția, Grecia, România, Rusia și Slovacia) și a însumat peste 2.000 de participanți, care au înscris mai mult de 400 de idei și 77 de workshopuri.

Ediția din România a fost organizată de Impact Hub Bucharest, Fundația ERSTE și sprijinită de KissFM în calitate de partener media principal.

Fundaţia ERSTE

În 2003, Fundaţia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Bancă de Economii din Austria. Fundaţia ERSTE este acţionarul principal al Grupului Erste şi investeşte o parte din dividendele sale în dezvoltarea societăţii civile din Europa Centrală şi de Sud-Est. Fundaţia ERSTE susţine participarea socială şi implicarea societăţii civile. Obiectivul Fundaţiei este să-i aducă pe oameni împreună şi să ofere informaţii despre istoria recentă a unei regiuni care a cunoscut schimbări dramatice începând cu 1989. Fiind o fundaţie activă, îşi dezvoltă propriile proiecte în cadrul a trei programe: Dezvoltare Socială, Cultură şi Europa.

www.erstestiftung.org

Impact Hub București

Impact Hub București este organizația dedicată sprijinirii inovatorilor care încearcă să răspundă provocărilor economice, sociale și ecologice ale zilelor noastre prin proiecte și modele de afaceri cu impact social pozitiv. Parte dintr-o rețea globală, Impact Hub București oferă un spațiu de lucru și colaborare în centrul Bucureștiului, o comunitate activă de peste 200 de membri, evenimente de învățare, networking și dezvoltare, programe de accelerare și dezvoltare a afacerilor cu impact social.

http://www.impacthub.ro/

Despre autor

avatar

Impact Hub Bucharest este organizația dedicată sprijinirii inovatorilor care încearcă să rezolve provocările economice, sociale și ecologice ale zilelor noastre prin proiecte și modele de afaceri cu impact social pozitiv. Parte dintr-o rețea globală, Impact Hub Bucharest oferă un spațiu de lucru și colaborare în centrul Bucureștiului, o comunitate activă de peste 200 de membri, evenimente de învățare, networking și dezvoltare, programe de accelerare și dezvoltare a afacerilor cu impact social.

Comentează