Antreprenoriat social: Woodn Studio, brand de mobilier din lemn masiv cu design unic, personalizat, realizat manual de tâmplari locali din România

0

Noi suntem Adeus și Valentin și reprezentăm Woodn Studio, un brand de mobilier din lemn masiv cu design unic, personalizat, realizat manual de tâmplari locali din România. Accentul este pus, pe de-o parte, pe impactul social pe care îl avem în comunitățile locale prin ajutorul oferit atelierelor și comunității din jurul lor, și pe de altă parte pe impactul asupra mediului, folosind materiale verzi și un proces de creație prietenos cu mediul, care ne oferă și un produs de calitate, durabil, care va transforma locuința ta în „acasă”. 

Am decis să participăm la Social Impact Awards tocmai pentru a dezvolta latura socială a business-ului și a ne asigura că ceea ce construim este un business cu impact. A fost foarte de ajutor pentru noi să avem parte de workshopuri practice, dar și să ne conectăm cu business mentorul nostru, Andrei Georgescu. Experiența pitch-ului în fața juriului și a unei săli întregi a fost incredibilă pentru noi, plină de emoții, iar câștigarea premiului ne-a oferit validarea de care aveam nevoie pentru ideea noastră, dar și un ajutor financiar perfect pentru următoarea perioadă, în care vom începe să contactăm ateliere. 

În urma discuțiilor cu diverse ateliere mici de tâmplărie și a studiului asupra industriei de mobilier, am identificat 3 probleme principale, pe care ne propunem să le abordăm: 

  1. Prima, o problemă socială și de mediu, este consumul de fast furniture. Înțelegem că această industrie aduce pe piață mobilier cu durată de viață mică, are o amprentă de carbon ridicată și elimină meșteșugarii din procesul de creație, toate acestea fiind încurajate de un preț mic la raft și accesibilitate ridicată. 
  2. A doua problema identificată, de natură umană și care adresează dreptul la munca decentă, este faptul că atelierele mici de tâmplărie nu au nici timpul, nici resursele necesare pentru a se dezvolta, fiind concentrate în special pe crearea de produse și mai puțin pe marketing și vânzări. 
  3. A treilea problemă pe care o putem atinge este una economică. În momentul de față statisticile arată că peste 95% din export este reprezentat de lemn brut, pe când doar 5% este lemn procesat, inclusiv mobilier. Aceasta oferă prea puțină valoare lemnului din România și afectează atât mediul, cât și economia locală. 

Cu Woodn Studio, ne propunem să răspundem acestor provocări, creând o platformă online de vânzare a mobilierului din lemn masiv care să fie o punte de legătură dintre atelierele mici de tâmplărie din România și piața internațională.

Produsele pe care le vindem sunt realizate cu măiestrie și pot rezista generații întregi. Acestea vor transforma locuința în care ajung într-un mediu estetic și funcțional, pe care clienții îl vor putea numi ACASĂ. Ne dorim să oferim expunere și suport în dezvoltarea sustenabilă pe termen lung a atelierelor, și astfel să aducem o schimbare atât în comunitățile locale, cât și asupra mediului înconjurător. 

Recent am lansat website-ul woodn studio, și am discutat cu peste 30 de ateliere de tâmplărie, dintre care ne propunem să lansăm 5 pe platforma noastră. Primele produse promovate vor fi mese de dining, măsuțe de cafea, comode, tocătoare, precum cele de aici. 

Competitorii noștri pot fi showroom-uri de mobilă, website-urile internaționale de mobilier, ateliere locale de tâmplărie, branduri mari de mobilier low-cost. Dorim să ne diferențiem de aceștia prin promovarea de produse durabile și estetice, cu un impact pozitiv în societate și asupra mediului înconjurător. 

Am identificat 2 customer persona relevante pentru început:

  • Sofia locuiește în Malmo, îi place să gătească și să facă sport. Și-a propus să își renoveze noul livingroom în stil minimalist, și a descoperit produsele noastre pe Instagram. 
  • Pe de altă parte, Marcus deține o cafenea într-un mic oraș din Finlanda. Dorește să reîmprospăteze spațiul, iar măsuțele de cafea în stilul acesta sunt o variantă potrivită. 

Suntem încurajați de trendul de creștere a vânzării de mobilier online, așadar pentru promovarea produselor și a atelierelor vom crea campanii pe Google, Facebook și Tiktok. În următoarea etapă ne propunem să promovăm prin bloguri și reviste de design interior, dar și să participăm la târguri de specialitate din Europa. 

Website: https://woodnstudio.com

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 40 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.