Municipiul Arad este beneficiar al finanţării proiectulului Sistem informatic integrat de e-Guvernare pentru Primăria Municipiul Arad, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE), Axa prioritară III – Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) pentru sectoarele privat şi public, Domeniul Major de Intervenţie 2 Dezvoltarea şi Cresterea Eficienţei Serviciilor Publice Electronice Moderne, Operaţiunea 3.2.1 Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar.
Semnarea contractului de finanţare dintre Municipiul Arad, în calitate de beneficiar, şi Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale (OIPSI), a avut loc la Primăria Arad, în data de 28 ianuarie 2010. Contractele au fost semnate de ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, dl.Valerian Vreme şi viceprimarul municipiului Arad, dl.Levente Bognar.
VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI : 7.006.100 LEI
VALOAREA NERAMBURSABILĂ : 5.287.100 LEI
Nevoia si oportunitatea:
- Activităţile Primăriei sunt din ce în ce mai complexe, resursele disponibile sunt limitate, există nevoia de informatizare a unor activităţi
- Înscrierea în cerinţele UE cu privire la relaţiile cu cetăţenii si transparenţă
- Finanţarea din fonduri structurale a unui sistem informatic de e-guvernare
Obiectivele proiectului:
- Imbunătaţirea comunicării si colaborării cu contribuabilii pentru crearea unei satisfacţii maxime ca răspuns la solicitările către Primărie
- Existenţa unor unelte IT pentru: managementul activităţilor şi resruselor din Primărie, prelucrarea facilă a datelor şi informaţiilor existente in Primărie şi facilitarea luării deciziilor
- Interconectarea tuturor sistemelor informatice din Primărie si automatizarea conexiunilor între ele
Structura proiectului:
Centrul Interactiv de Servicii
- Realizează comunicarea cu cetăţenii prin unificarea mijloacelor de comunicare (scris, telefonic, e-mail, portal) şi crearea unei baze de date unice în care se înregistrează şi gestionează dialogul
- Eficientizează şi automatizează comunicarea electronică cu contribuabilii
- Implementează un management al cererilor de servicii către Primărie, inclusiv o evidenţă şi o urmărire/raportare clară
- Extinde şi integrează managementul reclamaţiilor
Portalul Primăriei
- Reprezintă interfaţa între cetăţean şi sistemul informatic al Primăriei
- Realizează o parte din funcţiile de comunicare, de cereri de servicii, de reclamaţii, etc între contribuabil şi Primărie
- Este unul dintre mediile de comunicare prin care se asigură transparenţa la nivel de Primărie, punând la dispoziţie cetăţenilor, în mod automat, date definite ca publice direct din sistemul informatic: Investiţii, Bugete, Execuţia Bugetară, Achiziţii, etc
Sistemul de Procesare, Stocare si Analiză a Datelor
- Furnizează informaţii pentru Centrul Interactiv de Servicii şi Portalul Primăriei
- Se constituie drept un instrument pentru toţi angajaţii Primăriei pentru a introduce date, pentru a le prelucra, pentru a genera raportări, evidenţe şi analize, în toate ariile de activitate a Primăriei
- Factorii decizionali vor folosi rapoartele şi analizele puse la dispoziţie de către sistem pentru a lua decizii, pentru a controla activitatea, atât cea de comunicare cu cetăţenii cât şi cea internă
- Sistemul este centrat pe activităţile principale de Bugete, Investiţii şi Proiecte, Achiziţii, având inclus şi restul de activităţi de care este nevoie pentru a le gestiona pe acestea
- Va realiza interfaţarea cu soluţia de Document Management şi soluţia de Taxe şi Impozite, existente în Primărie.